Για την επιχείρηση

Επαγγελματικός οδηγός για τις χειμερινές εκπτώσεις

Η περίοδος των εκπτώσεων πλησιάζει. Οι καταναλωτές την περιμένουν με ανυπομονησία και όλα τα καταστήματα λιανικής προετοιμάζονται για να την αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα. Αποτελεί άλλωστε μια από τις σημαντικότερες περιόδους για κάθε έμπορο ανεξάρτητα από τον κλάδο και το προϊόν του. Οι χειμερινές εκπτώσεις αντιπροσωπεύουν μια πολύ σημαντική περίοδο όσον αφορά τα έσοδα των καταστημάτων. Παράλληλα αποτελεί μια καλή στιγμή για να ‘’απαλλαγείς’’ από τα εναπομείναντα προϊόντα της σεζόν και να αρχίσεις να κάνεις χώρο στα ράφια για τα προϊόντα της σεζόν που έρχεται. Παρακάτω σου παρουσιάζεται ένας πλήρης επαγγελματικός οδηγός 7 βημάτων που πρέπει να ακολουθήσεις για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις χειμερινές εκπτώσεις:

Ξεκίνα τη διαφήμιση για τις χειμερινές εκπτώσεις σου νωρίτερα από τους άλλους έμπορους, πριν ακόμα αρχίσουν οι εκπτώσεις.

Οι χειμερινές εκπτώσεις είναι πάντα πολύ ‘’πυρετώδεις’’. Και αυτό επειδή οι άνθρωποι έχουν τη διάθεση να αναζητήσουν και να αγοράσουν τις καλύτερες προσφορές τόσο online όσο και στα καταστήματα. Δημιουργώντας τη διαφήμιση σου από νωρίς, έχεις την ευκαιρία να ενημερώσεις και να υπενθυμίσεις στους πιθανούς πελάτες, τόσο τις εκπτώσεις σου όσο και την εταιρεία σου. Όσα περισσότερα ακούνε για εσένα τόσο το καλύτερο. Μην ξεχνάς πως θέλεις να σε θυμούνται όταν ξεκινήσουν και επίσημα οι εκπτώσεις.

Αυτό μπορείς να το επιτύχεις με τους εξής τρόπους:

Μέσα από τα κοινωνικά μέσα

Δημοσιεύσε τις προσφορές σου στα κοινωνικά μέσα. Ξεκίνησε από το Facebook δημιουργώντας μια προσφορά. Πώς; ‘’Ταγκάροντας’’ τους φίλους σου σε μια φωτογραφία ή ένα banner για να διευρύνεις το πιθανό κοινό που θα το δει. Τέλος, πρόσθεσε τη διεύθυνση του καταστήματός σου ακόμα και το website σου.

Πληρωμένη διαφήμιση στο Facebook

Ενίσχυσε τη δημοσίευσή σου στο Facebook επιλέγοντας μια συγκεκριμένη τοποθεσία εάν διαθέτεις κατάστημα λιανικής πώλησης ή συγκεκριμένη στόχευση αν πρόκειται για e-shop. Για παράδειγμα, επιλογή στόχευσης συγκεκριμένου κοινού: γυναίκα ηλικίας 20-45 ετών που ζει στην Αττική με ενδιαφέροντα τη γυναικεία μόδα.

Εγγραφή στο 11888

Γράψου δωρεάν στο 11888.gr και απόκτησε σημαντική προβολή. Ένας επαγγελματικός οδηγός σε συνδυασμό με την εγγραφή σου στη πλατρφόεμα, είναι ο ευκολότερος τρόπος να εμφανιστείς ψηλά στην κατάταξη της Google.

Δημιουργία προσφορών πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων.

Πολλοί έμποροι λιανικής δεν προτιμούν αυτή την τακτική. Είναι όμως ο ευκολότερος τρόπος για προσέλκυση του αγοραστικού κοινού. Μπορείς να οργανώσεις τα λεγόμενα “private sales” εκπτώσεις που στοχεύουν την υπάρχουσα πελατεία σου.

Δημιουργία Newsletter

Δημιούργησε ένα newsletter και στείλε το σε φίλους και πελάτες σου, ενημερώνοντας τους για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. Κάλεσε τους να προωθήσουν το email στους φίλους τους ανταμείβοντας τους με κάποια επιπλέον προσφορά ή κάποιο εκπτωτικό κουπόνι.

Προετοίμασε και οργάνωσε το stock σου για τις εκπτώσεις

Μπορεί να ακούγεται λογικό, αλλά οι περισσότεροι καταστηματάρχες  παραλείπουν αυτό το σημαντικό βήμα και δημιουργούν κατευθείαν προσφορές για τις χειμερινές εκπτώσεις.

Ο επαγγελματικός οδηγός θα πρέπει να περιέχει μια λίστα με τα προϊόντα σου και την διαθεσιμότητα τους στα διάφορα μεγέθη,  χρώματα κλπ. Κάνε μια γρήγορη πρόβλεψη για το πόσα αποθέματα πιθανώς θα πουλήσεις  κατά τη διάρκεια της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων, ανάλογα με τον κόσμο που θα προσελκύσεις στο κατάστημά σου.

Συγκρίνοντας αυτόν τον αριθμό με τις συνολικές πωλήσεις που θέλεις να φέρεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων θα καταφέρεις να υπολογίσεις μια μέση προσφορά που μπορείς να προτείνεις στο αγοραστικό σου κοινό.

Χρησιμοποίησε αυτόν τον απλό τύπο

 Formula 1: Μέση τιμή μετά την έκπτωση = Οι συνολικές πωλήσεις που επιθυμείς κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων / Αριθμός τεμαχίων που πωλούνται κατά την περίοδο χειμερινών εκπτώσεων

Formula 2: Αριθμός τεμαχίων που θα πουληθούν κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων = μέση κίνηση που αναμένεται να έχει το μαγαζί το συγκεκριμένο μήνα (traffic) * Μέση μετατροπή (conversion rate) * Αριθμός προϊόντων που αγοράζει ο μέσος πελάτης

Παράδειγμα

– Αριθμός διαθέσιμων αποθεμάτων = 1000 τεμάχια

– Μέση κίνηση  ανά ημέρα (κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων) = 60άτομα → Κίνηση τον μήνα = 1500άτομα (υπολογίζουμε 50 άτομα την ημέρα * 25 εργάσιμες ημέρες)

– Αν η μετατροπή μας είναι κανονικά 10%, δηλαδή από τα 1500  άτομα που έρχονται στο μαγαζί μας το μήνα  μόνο 150 θα αγοράσουν πραγματικά κάτι

– Υποθέτουμε ότι οι 150 αυτοί πελάτες θα αγοράσουν 2 προϊόντα

Οι πωλήσεις που επιθυμείς  κατά την περίοδο χειμερινών εκπτώσεων είναι 10.000ευρώ

Με βάση την formula 2 ο αριθμός των τεμαχίων που θα πουληθούν:

1500 πελάτες * 10% μετατροπή * 2 τεμάχια ο κάθε πελάτης = 300 τεμάχια που θα πουληθούν

Μέση τιμή μετά την έκπτωση = 10.000 ευρώ / 300 τεμάχια = 33,3ευρώ

Εάν η μέση τιμή σου είναι τώρα 70 € τότε ξέρεις ότι μπορείς  να φτάσεις μέχρι και 50% έκπτωση (35ευρώ) για να φτάσεις στο στόχο που επιθυμείς.

Προσάρμοσε το κατάστημά σου κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων ώστε να βελτιώσεις την εμπειρία του επισκέπτη

α. Σχεδίασε την υπάρχουσα διάταξη του καταστήματος με τα έπιπλα και προσάρμοσε την ώστε να δημιουργήσεις εύκολη κυκλοφορία.

β. Διαχώρισε το μαγαζί σε ευδιάκριτες ενότητες ανάλογα με τα προϊόντα σου. Κάθε κατηγορία της συλλογής / σειράς σου θα πρέπει να καταλαμβάνει ένα συγκεκριμένο μέρος, ώστε να είναι ξεκάθαρο στους πελάτες.

γ. Χρησιμοποίησε επιπλέον κρεμάστρες δαπέδου όπου χρειάζεται για να προσθέσεις προϊόντα ή να διαχωρίσεις το κατάστημα σε μικρότερες ζώνες.

Δημιούργησε ένα ενιαίο, σαφές μήνυμα για τις χειμερινές εκπτώσεις που θα απευθύνεται σε μια μεγάλη ομάδα αγοραστικού κοινού

Είναι σημαντικό να προσελκύσεις όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Οπότε ο επαγγελματικός οδηγός πρέπει να περιέχει το μήνυμά σου όσο πιο απλά και στοχευμένα γίνεται.

α. Δημιούργησε από την αρχή των εκπτώσεων μια δυνατή έκπτωση. Μην περιμένεις τη δεύτερη και την τρίτη πτώση των τιμών.

Με την ανάπτυξη των e-shops, οι πελάτες έχουν πλέον περισσότερες επιλογές και μπορούν εύκολα να συγκρίνουν τις τιμές. Κάνοντας μια σημαντική προσφορά από την αρχή των εκπτώσεων, θα προσελκύσεις περισσότερο κόσμο από τον ανταγωνισμό.

β. Χρησιμοποίησε ένα απλό ποσοστό έκπτωσης ή βάλε κατευθείαν την τελική τιμή στα προϊόντα.

Μη συγχέεις τους πελάτες με πολλές διαφορετικές προσφορές ή περίπλοκους υπολογισμούς.

Βρες τον καλύτερο τρόπο για να παρουσιάσεις τις προσφορές σου στην βιτρίνα αλλά και στο εσωτερικό του καταστήματος

Δημιούργησε ένα ευανάγνωστο και ευδιάκριτο banner σε μια μεγάλη κλίμακα και προβαλέ το εκεί που μπορούν να το δουν εύκολα οι πελάτες σου. Προτίμησε τις βιτρίνες  και τα τραπέζια στην είσοδο , πάνω από κάθε κρεμάστρα δαπέδου, χωρίς να κρύβεται υπερβολικά το κατάστημα.

Φτιάξε μια απλή βιτρίνα με ένα δυνατό μήνυμα

Η δημιουργικότητα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και την περίοδο των εκπτώσεων, μπες στο Pinterest και πάρε ιδέες για το πως μπορείς  να μετατρέψεις  μια απλή βιτρίνα σε εντυπωσιακή. Μην το παρακάνεις όμως, οι απλές βιτρίνες με τα έντονα χρώματα τραβούν πάντα την προσοχή.

Η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση των πελατών παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Τοποθέτησε τους πωλητές σου σε συγκεκριμένες θέσεις ώστε να καλύπτουν όλο τον χώρο του καταστήματος, με αυτό τον τρόπο θα εξυπηρετηθούν οι πελάτες σου ακόμα καλύτερα και γρηγορότερα.

Last but not least! Είναι καλό πάντα να αναλύεις και να προσαρμόζεις όλα τα παραπάνω στην αγορά: αναμόρφωσε τις προσφορές σου ή τις ζώνες στο μαγαζί σου. Πριν από οποιαδήποτε αλλαγή να είσαι σίγουρος ότι έχεις κατανοήσεις σωστά τις ανάγκες των πελατών σου.

Extra Special επαγγελματικός οδηγός για χειμερινές εκπτώσεις και σε e-shops

  1. Δημιούργησε διαφήμιση στο Facebook και στην Google πριν την έναρξη των εκπτώσεων
  2. Έλεγξε το απόθεμα που έχεις και βεβαιώσου ότι μπορείς να κάνεις παραγγελίες της τελευταίας στιγμής από τους προμηθευτές σου αν αυτό είναι απαραίτητο.
  3. Αναδιαμόρφωσε την ιστοσελίδα σου. Δημιούργησε μια σαφή διαδρομή για τον πελάτη από την αρχική  σελίδα μέχρι το τελικό στάδιο της πληρωμής . Καθάρισε τα clusters και απλοποίησε τα όσο μπορείς
  4. Δημιούργησε μια δυνατή εικόνα στην αρχική σου σελίδα ή σε οποιαδήποτε άλλη σελίδα παρατηρείς πως έχεις μεγάλη επισκεψιμότητα . Αυτό μπορείς να το επιτύχεις με κάποιο video, με κάποιο banner ή και με ένα pop up.
  5. Η online ‘’βιτρίνα’’ σου είναι τα κοινωνικά μέσα και οποιοδήποτε άλλο κανάλι έχεις εσύ πρόσβαση όπως blogs, πίνακες ανακοινώσεων και σε κατάστημα κάποιου φίλου σου… Μην ξεχνάς το μήνυμα σου πρέπει να είναι διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες.
  6. Πρόσθεσε την επικοινωνία μέσω chat,είτε μέσω του facebook messenger ή οποιαδήποτε άλλης πλατφόρμας, με αυτό τον τρόπο θα σε βοηθήσει να εξυπηρετήσεις καλύτερα τους  πελάτες σου
  7. Πρόσθεσε συμπληρωματικά προϊόντα πωλήσεων, όπου είναι δυνατόν, πρότεινε μια επιπλέον  προσφορά   και για άλλα προϊόντα . Για παράδειγμα: 50% έκπτωση σε όλα τα προϊόντα του e-shop  ή επιπλέον 10% έκπτωση αν αγοράσεις περισσότερα από 3 προϊόντα.

Μην ξεχνάς πως είναι η στιγμή για να κερδίσεις ακόμα περισσότερα έσοδα αλλά και για να ξεκινήσεις να προετοιμάζεσαι για τα προϊόντα της νέας σεζόν. Ένας επαγγελματικός οδηγός σίγουρα θα σε βοηθήσει να προετοιμαστείς όσο το δυνατόν καλύτερα. Από όλη την ομάδα του 11888, σου ευχόμαστε καλή τύχη στην περίοδο των εκπτώσεων.

Εμμανουέλα Φράγκου

Recent Posts

Τι πρέπει να προσέξεις στον σεισμό

Οι σεισμοί είναι ένα ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο στην χώρα μας και με το πέρασματων ετών…

7 months ago

Πώς να προετοιμαστείς σωστά για ταξίδι με το αυτοκίνητο

Τα οδικά ταξίδια, μπορούν να μείνουν πραγματικά αξέχαστα αν υπάρχει σωστήπροετοιμασία και οργάνωση. Οι εικόνες…

9 months ago

Επιλογή Κλιματιστικού με Βάση το BTU & Τετραγωνικά

Ψάχνεις να εγκαταστήσεις ένα νέο κλιματιστικό στο χώρο σου; Το πρώτο κριτήριο για την επιλογή…

4 years ago

Εγκατάσταση Κλιματιστικού: Τι πρέπει να γνωρίζεις

Αν θες να διατηρήσεις το σπίτι σου δροσερό τους καλοκαιρινούς μήνες και ζεστό τους χειμερινούς,…

4 years ago

Πότε μπορεί να χρειάζεσαι άντληση υδάτων;

Η ανάγκη για άντληση υδάτων, είναι ένα ζήτημα που εμφανίζεται όλο και περισσότερο τα τελευταία…

4 years ago

Αποφράξεις Αποχετεύσεων: Πότε Χρειάζεσαι Συνεργείο;

Οι αποφράξεις είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που θα αντιμετωπίσεις στην καθημερινότητα σου.…

4 years ago