3+1 στρατηγικές εκπτώσεων για μικρές επιχειρήσεις

Η περίοδος των εκπτώσεων μόλις άρχισε! Πέραν του αγοραστικού κοινού, αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για τους επιχειρηματίες που θέλουν να δουν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν.

Παράλληλα, είναι η κατάλληλη περίοδος να προωθήσεις τα προϊόντα που σου έχουν μείνει από τις προηγούμενες σεζόν, πριν τοποθετήσεις στα ράφια σου τα νέα.

Και ενώ τα μεγάλα καταστήματα προσελκύουν με ευκολία το κοινό τους, οι μικρές επιχειρήσεις χρειάζεται να καταβάλλουν μεγαλύτερη προσπάθεια προκειμένου να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα χρειαστεί να θυσιάσεις το μεγαλύτερο ποσοστό του κέρδους σου σε προωθητικές ενέργειες και σε εκπτώσεις κάτω του κόστους. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι δημιουργικές ιδέες και οργανωμένη στρατηγική. Έτσι θα αυξήσεις σημαντικά τις πωλήσεις σου αλλά και θα προσελκύσεις νέους πελάτες που δεν θα ψωνίσουν από εσένα ευκαιριακά.

Παρακάτω θα βρεις 3+1 στρατηγικές ιδέες που θα απογειώσουν τις πωλήσεις σου την περίοδο των εκπτώσεων.

Πακέτα προσφορών

προσφορές

Μία πολύ καλή αλλά και αποτελεσματική τακτική κατά την περίοδο των εκπτώσεων είναι να δημιουργείς πακέτα προσφορών. Πιο συγκεκριμένα, αντί να κάνεις έκπτωση σε κάνε ένα προϊόν ξεχωριστά, μπορείς να δημιουργήσεις ένα πακέτο 2 ή περισσότερων προϊόντων που έχουν μια συνολική έκπτωση, εφόσον αγοραστούν μαζί.

Η συγκεκριμένη τακτική μπορεί να σου αποφέρει πολλαπλά οφέλη, ορισμένα εκ των οποίων αναλύονται παρακάτω:

  • Αύξηση στον αριθμό προϊόντων που πουλάς: Αφού οι πελάτες σου θα αγοράζουν πακέτο προϊόντων, είναι φυσικό επόμενο κάθε check out να σημαίνει πώληση περισσότερων τεμαχίων. Αυτό σημαίνει ότι το κέρδος ανά πώληση ανεβαίνει σημαντικά. Κυρίως αν μιλάμε για ηλεκτρονικό κατάστημα όπου παράλληλα μειώνει τα έξοδα συσκευασίας και αποστολής.
  • Άδειασε το στοκ σου: Σίγουρα όλα τα προϊόντα σου δεν πωλούνται με τις ίδιες ταχύτητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γεμίζουν οι αποθήκες σου με στοκ προϊόντα που είναι πιο δύσκολο να «σπρώξεις» στην πώληση. Εκτός βέβαια αν χαμηλώσεις πολύ την τιμή τους. Αν όμως τα συνδυάσεις με ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα σου σε ένα πακέτο προσφοράς, θα τα προωθήσεις πολύ πιο εύκολα χωρίς να μειώσεις τόσο το κέρδος σου.
  • Προώθησε τα «αδικημένα» προϊόντα σου: Ορισμένα από τα προϊόντα πάντα είναι πολύ πιο δημοφιλή από κάποια άλλα ή έχουν διαφημιστεί πολύ περισσότερο. Ωστόσο, σίγουρα έχεις ορισμένα που ενώ ποιοτικά είναι εξίσου καλά ή και καλύτερα σε σχέση με τα best sellers σου. Δημιουργώντας πακέτα που να συνδυάζουν τα δημοφιλή με τα μη δημοφιλή προϊόντα, οι πελάτες σου θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν όσα δεν ξέρουν και να τα ξαναπροτιμήσουν όταν θα έχουν τελειώσει οι εκπτώσεις.

Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή όταν πρόκειται να δημιουργήσεις πακέτα προσφορών, ως προς το ποια προϊόντα θα αποφασίσεις να συνδυάσεις. Αν τα προϊόντα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, τότε το πιο πιθανό είναι να αποθαρρύνεις τους πελάτες απ’ το να το επιλέξουν.

Έκπτωση ανάλογα με την ποσότητα

εκπτώσεις ανάλογα με ποσότητα

Μία ακόμα δημοφιλής τακτική είναι να προσφέρεις εκπτώσεις ανάλογα με την ποσότητα που αγοράζει ο πελάτης. Έτσι θα καταλήγουν να πληρώνουν λιγότερα ανά τεμάχιο όσο μεγαλώνουν την αγορά τους. Μπορείς για παράδειγμα να πεις ότι στα 3 τεμάχια από ένα προϊόν έχεις 10% έκπτωση. Ή αντίστοιχα στα 5 τεμάχια 25% έκπτωση.

Αυτό είναι μια εξαιρετική ιδέα που θα μπορούσες να εφαρμόσεις στα best seller προϊόντα σου. Να ξέρεις ότι θα είναι ιδανική ευκαιρία για τους πελάτες σου να αγοράσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα σε καλύτερη τιμή. Επιπλέον, το κέρδος σου θα αποδειχθεί να είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι αν έκανες έκπτωση στο 1 προϊόν μόνο.

Δωρεάν αποστολή

δωρεάν αποστολή

Όταν μιλάμε για ηλεκτρονικές αγορές, τα έξοδα αποστολής παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση του καταναλωτή. Σε περίοδο εκπτώσεων, οι προσφορές σου δεν είναι απαραίτητο να αφορούν μόνο τα προϊόντα προς πώληση. Μπορείς να παρέχεις μία επιπλέον υπηρεσία για να ανεβάσεις την δημοτικότητά σου. Έτσι θα αφήσεις τους πελάτες σου ακόμα πιο ευχαριστημένους.

Προκειμένου να σιγουρευτείς ότι η συγκεκριμένη προσφορά δεν θα αποδειχθεί ασύμφορη συγκριτικά με τα κέρδη από τις πωλήσεις, μπορείς να ορίσεις ως προϋπόθεση για δωρεάν αποστολή, τις αγορές από ένα συγκεκριμένο ποσό και άνω.

1+1 Δώρο

εκπτώσεις 1+1

Κάποιες φορές οι εκπτώσεις δεν είναι αρκετή για να δελεάσεις τους πελάτες. Όταν όμως τους προσφέρεις κάτι δωρεάν, τα πράγματα αλλάζουν. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εφαρμόζουν την τακτική του «1+1 δώρο» στην περίοδο των εκπτώσεων.

Χρησιμοποιώντας την συγκεκριμένη τακτική μπορείς να προωθήσεις αρκετά από τα προϊόντα που σου έχουν μείνει σε στοκ και είναι πιο δύσκολο να πουλήσεις. Όπως και στην περίπτωση του πακέτου προσφοράς, μπορείς επίσης να προωθήσεις τα λιγότερο δημοφιλή προϊόντα σου. Ακόμα μπορείς και να διαφημίσεις ένα νέο που δεν έχει γίνει γνωστό ακόμα.

Ωστόσο είναι σημαντικό η προσφορά να είναι ελκυστική προς το πελάτη ώστε να προχωρήσει στην αγορά. Για αυτό και σε αυτή την περίπτωση μην συνδυάσεις προϊόντα που δεν έχουν σχέση μεταξύ τους. Επιπλέον, για να σιγουρευτείς ότι η προσφορά δεν θα σε «βάλει μέσα», δώσε το δωρεάν προϊόν με την αγορά ενός άλλου που σου επιφέρει ένα ικανοποιητικό κέρδος.

You may also like