Πήρες την απόφαση ότι ήρθε επιτέλους η ώρα να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς στρατηγικά τα social media για να προωθήσεις την επιχείρησή σου; Οι επιλογές και οι ευκαιρίες που σου δίνονται είναι πραγματικά πολλές. Ωστόσο, αν δεν λειτουργήσεις μεθοδικά και με σωστή στρατηγική, τα αποτελέσματα που θα δεις δεν θα είναι τα αναμενόμενα.
Να θυμάσαι ότι τα social media δεν μπορούν να κάνουν θαύματα από μόνα τους. Γι’ αυτό πριν ξεκινήσεις τις ενέργειές σου, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω ώστε να βεβαιωθείς πως είσαι στον σωστό δρόμο!
Αυτή η ερώτηση μπορεί να ακούγεται είτε πολύ απλή είτε πολύ γενική. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να την έχεις απαντήσει πριν ξεκινήσεις να τρέχεις το social media marketing. Μπορείς πολύ εύκολα να παρασυρθείς και να παρεκκλίνεις από τον στόχο σου. Να θυμάσαι ότι όλες σου οι ενέργειες, πρέπει να συγκεντρώνονται γύρω από τον τελικό σου στόχο.
Ο τελικός σου στόχος μπορεί να περιλαμβάνει ένα ή και παραπάνω από τα παρακάτω:
Αν θεωρείς ότι χρειάζεσαι ή θέλεις να πετύχεις όλους από τους παραπάνω στόχους, μην προσπαθήσεις να τους πετύχεις όλους με την μία. Ιεράρχησέ τους και θέσε προτεραιότητες. Έτσι θα ξέρεις τόσο εσύ, όσο και η ομάδα σου πώς να σχεδιάσετε τις ενέργειές σας.
Αφού ξεκαθαρίσεις τους στόχους σου, είναι ώρα να σκεφτείς ποιοι είναι οι άνθρωποι στους οποίους απευθύνεσαι. Αυτή η απόφαση θα κρίνει το πώς θα συνεχίσεις στο να στήσεις τις ενέργειές σου στα social media.
Αν για παράδειγμα, αποφασίσεις ότι το κοινό σου είναι οι ήδη υπάρχοντες πελάτες σου, τότε όλες σου οι ενέργειες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο πώς θα τους ενημερώσεις, θα τους φέρεις και θα τους κάνεις engage με τα social media marketing κανάλια σου. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Από το να εγκαταστήσεις Facebook pixel στο site σου και να τους στοχεύσεις δυναμικά στο Facebook, μέχρι το να κάνεις email campaigns που να τους ενημερώνεις για τα social media σου. Ακόμα και να βάλεις widgets μέσα στο site σου που να ενημερώνουν και να στέλνουν τους επισκέπτες απευθείας εκεί που θέλεις. Αυτά δεν είναι ανάγκη να γίνουν μεμονωμένα, μπορούν να τρέξουν παράλληλα και να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικά.
Αν πάλι, ο στόχος σου είναι να προσελκύσεις νέους πελάτες, τότε θα πρέπει να δουλέψεις πάνω σε περσόνες για να καταλήξεις στα κοινά χαρακτηριστικά που ορίζουν το κοινό σου. Με αυτό τον τρόπο θα προσδιορίσεις ευκολότερα πώς θα τους μιλήσεις και τι μηνύματα θα περάσεις.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη σε social media marketing στρατηγικές είναι να πηγαίνεις σε όλες τις πλατφόρμες που ξέρεις! Τα social media δεν θα σε φέρουν στο στόχο σου απλά και μόνο επειδή έχεις δημιουργήσει ένα εταιρικό account σε κάθε πλατφόρμα και ανεβάζεις μερικά posts. Το κάθε κανάλι χρειάζεται τη δική του στρατηγική, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό και ταιριάζει σε διαφορετικές επιχειρήσεις και προϊόντα.
Για αυτό είναι σημαντικό πρώτα να έχεις προσδιορίσει το κοινό σου, ώστε στην συνέχεια να ξέρεις πού μπορείς να τους βρεις. Αφού το αποφασίσεις, τότε θα ξέρεις σε ποιες πλατφόρμες θα επενδύσεις. Ψάξε στατιστικά και έρευνες για το κοινό που είναι ενεργό σε κάθε πλατφόρμα.
Για αρχή προτίμησε να ξεκινήσεις με μία ή δύο πλατφόρμες ώστε να τις χτίσεις σωστά. Στη συνέχεια, μπορείς να περάσεις σε κάποια τρίτη. Αφού επιλέξεις σε ποιες πλατφόρμες θα κινηθείς, αν δεν τις γνωρίζεις επαρκώς, φρόντισε να ενημερωθείς για όλα τα τελευταία updates και features τους καθώς και για τις καλύτερες τακτικές που μπορείς να ακολουθήσεις, όσον αφορά τη διαφήμιση ή το περιεχόμενο.
Για άλλη μια φορά φαίνεται η χρησιμότητα της δημιουργίας περσόνων. Στην προκειμένη περίπτωση, χρησιμεύει καθώς δεν γίνεται να μιλήσεις με τον ίδιο τρόπο σε όλους τους ανθρώπους και να περιμένεις ότι θα αποδώσει παντού εξίσου καλά.
Μεγάλο ρόλο επίσης σε αυτό το στάδιο έχει και η επιλογή της πλατφόρμας που θέλεις να αναπτύξεις. Η κάθε μία μπορεί να σε κατευθύνει προς συγκεκριμένο ύφος και ύφος περιεχομένου.
Έχεις βρει τι θέλεις να πετύχεις, έχεις βρει σε ποιους θέλεις να απευθυνθείς, με ποιο μέσο και με τι ύφος. Σημασία έχει όμως να μπορείς να μετρήσεις τα αποτελέσματα των ενεργειών σου ώστε να καταλάβεις αν αποδίδουν.
Η ανοδική πορεία των πωλήσεών σου για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι μια ένδειξη ότι οι ενέργειες που κάνεις στα social media αποδίδουν. Όμως, δεν μπορείς να πεις με ασφάλεια ότι προέρχονται από εκεί.
Σε αυτό το στάδιο θα χρειαστείς ένα άτομο που να έχει καλή γνώση από analytics. Και αυτό, για να μπορεί να μετράει και να αναλύει τα στατιστικά της σελίδας σου. Όσον αφορά τις πλατφόρμες, οι περισσότερες προσφέρουν τα δικά τους analytics. Με τη βοήθεια τους θα έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς την πορεία των ενεργειών και καμπανιών σου.
Η επιτυχία ή η αποτυχία της κάθε ενέργειας και κάθε καμπάνιας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους στόχους που έχεις θέσει στην αρχή, αφού αυτοί θα αποτελέσουν και τα metrics σου.
Οι σεισμοί είναι ένα ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο στην χώρα μας και με το πέρασματων ετών…
Τα οδικά ταξίδια, μπορούν να μείνουν πραγματικά αξέχαστα αν υπάρχει σωστήπροετοιμασία και οργάνωση. Οι εικόνες…
Ψάχνεις να εγκαταστήσεις ένα νέο κλιματιστικό στο χώρο σου; Το πρώτο κριτήριο για την επιλογή…
Αν θες να διατηρήσεις το σπίτι σου δροσερό τους καλοκαιρινούς μήνες και ζεστό τους χειμερινούς,…
Η ανάγκη για άντληση υδάτων, είναι ένα ζήτημα που εμφανίζεται όλο και περισσότερο τα τελευταία…
Οι αποφράξεις είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που θα αντιμετωπίσεις στην καθημερινότητα σου.…