Τον προηγούμενο η μήνα ο ιδρυτής και CEO του Facebook, Mark Zuckerberg, ανακοίνωσε τις νέες αλλαγές που έρχονται στην πλατφόρμα με το νέο έτος. Η ομάδα του Facebook, αφουγκράστηκε τα σχόλια και τα παράπονα των χρηστών για την τοποθέτηση πολλών branded posts στο news feed τους. Γι’αυτό, αποφάσισε να αλλάξει τον αλγόριθμο και να δώσει προτεραιότητα στα posts που προέρχονται από προσωπικά προφίλ.
Με αυτόν τον τρόπο, το Facebook θέλει να στρέψει το ενδιαφέρον και πάλι στους ανθρώπους. Να τους παρακινήσει δηλαδή να αλληλοεπιδρούν περισσότερο μεταξύ τους, αντί να μένουν παθητικοί δέκτες προωθητικών posts από τις σελίδες διάφορων brands. Πιο συγκεκριμένα, τα posts τα οποία θα εμφανίζονται περισσότερο στην αρχική σελίδα των χρηστών θα είναι εκείνα που έχουν την μεγαλύτερη αλληλεπίδραση από τους ίδιους και τους φίλους τους, καθώς και εκείνα που προωθούν την αλληλεπίδραση και την συζήτηση.
Δες πως μπορείς να προβληθείς μέσα από το 11888 giaola!
Τι σημαίνει αυτό για τους marketers;
Η είδηση αυτή έσκασε σαν βόμβα στα χέρια των marketers. Τα communities που προσπαθούσαν για χρόνια να φτιάξουν στα Facebook Pages, θα είναι σαφώς λιγότερο αξιοποιήσιμα όσον αφορά τα οργανικά posts. Οι σελίδες θα δουν το reach τους να μειώνεται σημαντικά. Κυρίως αν τα posts τους δεν έχουν μεγάλη αλληλεπίδραση από το κοινό.
Τι μπορείς να κάνεις;
- Ο καλύτερος τρόπος για να μην μείνεις πίσω στο παιχνίδι είναι να παρακολουθείς συνεχώς και με μεγάλη προσοχή ποιος τύπος περιεχομένου έχει λιγότερο engagement και reach. Δεν θα πρέπει να εστιάζεις όμως όχι μόνο στην σελίδα σου αλλά παρατηρώντας τι γίνεται γενικότερα στα Facebook feed. Τα σημεία που θα χρειαστεί να εστιάσεις είναι τα σχόλια που παίρνουν τα posts σου. Πλέον αυτά έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τα likes. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι τύποι των σχολίων στα posts. Οι δημοσιεύσεις που κρατάνε περισσότερο τους χρήστες για να κάνουν μεγαλύτερα σχόλια ή και διάλογο μεταξύ τους, έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από εκείνα που τα σχόλια θα είναι μικρά.
- Προετοίμασε τις επενδύσεις σου σε διαφημιστικές καμπάνιες. Παρά την ανησυχία που προκάλεσε στους marketers η ανακοίνωση του Facebook, ότι ο διαφημιστικός χώρος δεν θα συνεχίσει να αυξάνεται με τους ίδιους ρυθμούς τα επόμενα χρόνια, τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα όσο φαίνονται αν σταματήσουν να γίνονται διαφημιστικά λάθη. Έχει παρατηρηθεί ότι μεγάλο ποσοστό των διαφημίσεων στο Facebook είναι χαμηλής ποιότητας και κοστίζουν περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε. Για να αποφύγεις αυτή την κατάσταση, θα χρειαστεί να βελτιστοποιήσεις τα social media σε στρατηγικό επίπεδο. Επιπλέον, θα πρέπει να συγκρίνεις τις διαφημίσεις σου με εκείνες του ανταγωνισμού σου.
- Επένδυσε σε live video περιεχόμενο. Θέλεις να πετύχεις υψηλό και δωρεάν reach στη σελίδα σου; Τα live videos πρέπει να είναι στην κορυφή της λίστας σου. Ο λόγος είναι ότι τα live videos είναι ακριβώς αυτή η μορφή περιεχομένου που έχει ακριβώς αυτές τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χρηστών που επιβραβεύει το Facebook.
Το Facebook ρίχνει τη δημοτικότητα σε όσους «ψαρεύουν» αλληλεπιδράσεις
Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε πολύ συχνά στην αρχική σελίδα μας posts με φωτογραφίες και βίντεο που σου λένε «κάνε tag έναν φίλο σου αν…» ή «κάνε like αν…». Αυτού του είδους τα posts ψαρεύουν αλληλεπιδράσεις χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό. Όμως, καταφέρνουν να ανεβάσουν σημαντικά τα οργανικά reach και engagement rates τους. Με τις αλλαγές στο Facebook feed, θα προωθούνται πολύ λιγότερο posts τα οποία θα έχουν σαν call to action, να κάνει ο χρήστης tag έναν φίλο του, να κάνει share, να ψηφίσει με ένα συγκεκριμένο reaction ή να απαντήσει μονολεκτικά.
Τι μπορείς να κάνεις;
Ψάξε να βρεις τι χρήσιμη πληροφορία μπορεί να προσφέρει το brand σου στους ακόλουθους της σελίδας σου. Ψάξε το κοινό σου και ανακάλυψε τα ενδιαφέροντά τους. Φρόντισε να δημοσιεύεις posts που έχουν νόημα για αυτούς, δημιουργώντας πραγματικές αλληλεπιδράσεις και συζητήσεις. Το να προσπαθείς να «χακάρεις» το Facebook για να βγαίνεις στην κορυφή του news feed δεν θα λειτουργεί από εδώ και στο εξής.
Δες πως μπορείς να προβληθείς μέσα από το 11888 giaola!
Τα rates των βίντεο μετράνε
Η ομάδα του Facebook επενδύει σημαντικά στο βίντεο περιεχόμενο, καθώς θεωρούν ότι είναι πολύ μεγάλο trend. Για τον λόγο αυτό ήδη έχουν φροντίσει να προωθήσουν σημαντικά τα βίντεο στο news feed.
Τι μπορείς να κάνεις;
Το ίδιο το Facebook στα τέλη του 2017 έβγαλε ένα ακόμα update για τον αλγόριθμο του newsfeed. Εκείνο προτείνει τα παρακάτω:
- Δημιούργησε βίντεο με περιεχόμενο που αναζητούν οι χρήστες. Αν ο κόσμος αναζητά τα βίντεό σου ή έρχεται στη σελίδα σου εσκεμμένα για να τα δει, τότε θα έχουν μεγαλύτερη διανομή και καλύτερο reach.
- Δημιούργησε βίντεο που προβάλλονται συχνά. Αν οι χρήστες παρακολουθούν συχνά βίντεο από την ίδια σελίδα, σημαίνει ότι πράγματι έχουν ενδιαφέρον. Κατά συνέπεια, θα έχουν μεγαλύτερη διανομή και θα είναι πιο εύκολο να φτάσουν στο feed νέων χρηστών.
Τα links σε σελίδες χαμηλής ποιότητας θα υποβαθμίζονται
Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες χαμηλής ποιότητας με spam περιεχόμενο. Εκείνες παίρνουν σημαντικό traffic από το Facebook, προσφέροντας στους χρήστες πολύ κακής ποιότητας εμπειρία. Ήδη από το 2017, το Facebook έχει ξεκινήσει να υποτιμάει το reach τέτοιου είδους posts που στέλνουν τους χρήστες σε χαμηλής ποιότητας ιστοσελίδες.
Τι μπορείς να κάνεις;
Για να βεβαιωθείς ότι το site σου δεν θα υποβαθμιστεί από το Facebook:
- Σιγουρέψου ότι οι landing pages που στέλνεις τους χρήστες από το Facebook δεν έχουν ενοχλητικές ή κακόβουλες διαφημίσεις.
- Έλεγξε ότι η σελίδα σου δεν αργεί να φορτώσει.
- Δούλεψε τις σελίδες στις οποίες σκοπεύεις να στείλεις traffic, ώστε να έχουν ουσιαστικό και αξιόλογο περιεχόμενο.
- Παρακολούθησε τα bounce rates του site σου και τον αριθμό σελίδων ανά session. Αν οι χρήστες πηγαίνουν πιο βαθιά στο site σου σημαίνει ότι όντως παίρνουν καλύτερο περιεχόμενο.