Η περίοδος των Χριστούγεννων είναι μία από τις πλέον εμπορικές, με την αγορά να κινείται δυναμικά κάθε χρόνο. Για τον λόγο αυτό οι επιχειρηματίες φροντίζουν να κάνουν τα καταστήματα και τα προϊόντα τους ακόμα πιο ελκυστικά, σύμφωνα με το εορταστικό κλίμα. Παράλληλα με την ζήτηση βέβαια, αυξάνεται και ο ανταγωνισμός μεταξύ των καταστημάτων. Γι’ αυτό και οι επαγγελματίες αναζητούν τρόπους και τακτικές για να ξεχωρίσουν και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Πλέον δεν είναι λίγοι εκείνοι που τα προτιμούν για τις αγορές τους, αναζητώντας καλύτερες τιμές, αποφεύγοντας παράλληλα τον συνωστισμό στα φυσικά καταστήματα. Αυτό σημαίνει, πως είναι η κατάλληλη περίοδος να αξιοποιήσεις όλα τα ψηφιακά μέσα που έχεις στα χέρια σου και να απογειώσεις τα e-shops σου!
Πώς; Παρακάτω θα βρεις 5 business tips που χρησιμοποιούν τα κορυφαία e-shops τα Χριστούγεννα.
Μοίρασε δώρα μέσα από έναν διαγωνισμό
Τα Χριστούγεννα όλοι αγαπούν να παίρνουν δώρα, το ίδιο και οι πελάτες σου! Αυτή είναι η καλύτερη περίοδος να τους κάνεις να νιώσουν ξεχωριστοί και να τους ανταμείψεις δίνοντάς τους κάτι παραπάνω. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσεις να προσελκύσεις και νέους πελάτες, αν επικοινωνήσεις σωστά τις ενέργειές σου.
Ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους να μοιράσεις δώρα είναι να οργανώσεις έναν διαγωνισμό. Θα πρέπει ωστόσο να θυμάσαι ότι είναι περίοδος που πολλοί από τους ανταγωνιστές σου θα τρέχουν παρόμοιες ενέργειες. Οπότε η λεπτομέρεια και η δημιουργικότητά σου θα κάνουν την διαφορά.
Ορίστε μερικά tips για να οργανώσεις ένα διαγωνισμό που θα σου φέρει επισκεψιμότητα στα e-shops και νέους πελάτες:
- Επικοινώνησε τον διαγωνισμό σε όλα τα κανάλια που έχεις και μην περιοριστείς μόνο σε ένα (πχ. Μόνο στο Facebook)
- Φτιάξε δημιουργικό copy και ιδανικά διαφορετικό για κάθε κανάλι. Δεδομένου ότι σε κάθε κανάλι μιλάς με διαφορετικό ύφος και σε διαφορετικό κοινό, προσάρμοσε τα κείμενά σου κάθε φορά.
- Βγάλε παραπάνω από 1 νικητές. Δεν είναι ανάγκη όλοι να κερδίσουν το ίδιο δώρο. Μπορείς να έχεις πρώτο, δεύτερο και τρίτο νικητή με μεγαλύτερα και μικρότερα δώρα αντίστοιχα.
Μην ζητήσεις να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό μέσα από τα social media. Αντίθετα, δημιούργησε μια ξεχωριστή landing page μέσα στο e-shop σου. Ζήτα από το κοινό σου να πάρει μέρος συμπληρώνοντας όνομα και email.
Δημιούργησε δελεαστικές προσφορές
Κάνε μια εορταστική περίοδο προσφορών και δώσε περισσότερους λόγους στους πελάτες σου να σε προτιμήσουν για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Οι προσφορές μπορεί να είναι καλύτερες τιμές σε συγκεκριμένα προϊόντα, είτε πακέτα προϊόντων που μπορούν να αγοραστούν μαζί σε μια καλύτερη, προνομιακή τιμή.
Επιπλέον, οι προσφορές δεν είναι ανάγκη να αφορούν αποκλειστικά, καλύτερες τιμές σε προϊόντα, αλλά μπορούν να αφορούν επιπλέον παροχές λόγω εορτών. Μπορείς για παράδειγμα να δώσεις δωρεάν αποστολή, δυνατότητα αλλαγής χωρίς επιβάρυνση ή και Χριστουγεννιάτικη συσκευασία!
Τρέξε Dynamic Ads
Οργάνωσε τις Χριστουγεννιάτικες καμπάνιες σου χρησιμοποιώντας dynamic ads για να στοχεύσεις συγκεκριμένα τους πελάτες που επισκέπτονται το e-shop σου, προβάλλοντάς τους τα προϊόντα που έχουν δει με την μορφή διαφήμισης και το αντίστοιχο Call to Action για να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Σε αυτή τη διαδικασία θα χρειαστεί να έχεις προνοήσει και να έχεις εγκαταστήσει τα απαραίτητα εργαλεία στα e-shops σου. Για παράδειγμα, με το Facebook Pixel μπορείς να κάνεις δυναμική στόχευση στα άτομα που θέλεις.
Στόλισε το e-shop σου!
Τα φυσικά καταστήματα κάθε χρόνο φροντίζουν την διακόσμησή τους ώστε να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, γιατί όχι και το e-shop σου; Δεν είναι ανάγκη να κάνεις σημαντικές αλλαγές, με μικρές εορταστικές προσθήκες. Όμως, στην αρχική σου σελίδα, στο logo σου και σε άλλα σημεία των e-shops, μπορείς να το κάνεις πιο γιορτινό και να βάλεις τον επισκέπτη στο κατάλληλο κλίμα.
Φυσικά, θέλει την απαραίτητη προσοχή ώστε να μην το παρακάνεις και να μην χάσεις την προσωπικότητα του brand σου. Ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός είναι ωραίος όπου και αν τον βρίσκουμε, αρκεί να είναι προσεγμένος και να μην γίνεται κουραστικός.
Αξιοποίησε το email marketing
Εννοείται ότι από το σύνολο των ενεργειών που θα τρέξεις, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα email campaigns και τα ανάλογα εορταστικά newsletters. Το email marketing είναι μία αρκετά αποδοτική πρακτική, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά. Αξιοποίησέ την ώστε να επικοινωνήσεις τις υπόλοιπες ενέργειες που τρέχεις, όπως οι διαγωνισμοί και οι διάφορες προσφορές. Επίσης, μπορείς να προτείνεις κατηγορίες προϊόντων για δώρα, ανάλογα με την ομάδα ατόμων που στέλνεις κάθε φορά. Καλό θα είναι να χωρίσεις τους παραλήπτες σε μικρότερες κατηγορίες με βάση κάποια κοινά χαρακτηριστικά τους και να στείλεις διαφορετικά μηνύματα ανά περίπτωση.
Θα χρειαστεί να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός στο ύφος και το κείμενο που θα γράψεις τόσο μέσα στο email, όσο και στον τίτλο. Προσπάθησε να δώσεις αξία στον πελάτη και έναν λόγο να ασχοληθεί και να διαβάσει αυτό που του στέλνεις. Γι’αυτό, δεν θα πρέπει να τον φορτώνεις με hard selling μηνύματα, που πιθανότατα θα βρει ενοχλητικά και θα αγνοήσει.
Επιπλέον, για να αποφύγεις να βρεθείς στον φάκελο με την ανεπιθύμητη αλληλογραφία, μην φορτώσεις το email με φωτογραφίες και πολλά links. Προτίμησε να στείλεις ένα απλό μήνυμα χωρίς περιττά στολίδια. Αυτό δεν θα κουράσει τον παραλήπτη και δεν θα του δώσει την αίσθηση προωθητικής μπροσούρας.
Το σίγουρο είναι ότι η εορταστική περίοδος είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να αυξήσεις την κίνηση στο e-shop σου δημιουργώντας ποιοτικούς πελάτες που θα σε προτιμήσουν ξανά. Αρκεί να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα μέσα, με τον σωστό τρόπο!