Η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης ή η παντελής έλλειψη αυτού τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει τόσο τις μικρές όσο και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Έχει παρατηρηθεί σημαντική μείωση της κερδοφορία τους αλλα ταυτόχρονα δημιουργούνται ευκαιρίες αναπτυξης σε συγκεκριμένους τομείς. Αυτό δεν έχει εμποδίσει νέους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν τη δική τους δραστηριότητα, να της αλλάξουν το αντικείμενο ή να προβούν σε ανάπτυξη επιχείρησης.
Οι δημιουργικές ιδέες, η γνώση και η σωστή στρατηγική, είναι 3 παράγοντες που μπορούν να φέρουν μεγάλο κέρδος υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Αυτό τι σημαίνει; Ακόμα και με την παρούσα κατάσταση, υπάρχουν τρόποι για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου παρά την πτωτική τάση της αγοράς.
Παρακάτω θα βρεις 5 tips που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις το κοινό σου ή την δραστηριοτητά σου. Επιπλέον, και να ενισχύσεις στρατηγικά τους πελάτες και το brand σου.
Βρες το κοινό των ανταγωνιστών σου
Αν είχες να διαλέξεις στο να χτίσεις ένα κοινό από την αρχή και στο να βρεις «έτοιμο» κοινό από τους ανταγωνιστές σου, ποιο θα προτιμούσες; Σίγουρα το να χτίσεις το δικό σου αποκλειστικό και αφοσιωμένο κοινό δεν είναι κάτι που δεν μας ενδιαφέρει. Χρειάζεται όμως μεγαλύτερη επένδυση σε χρόνο και χρήματα. Σε περιόδους οικονομικής κρίσης οι πόροι είναι περιορισμένοι και ο ανταγωνισμός αυξημένος. Γι’ αυτό συχνά δεν υπάρχει η πολυτέλεια του να περιμένεις να χτίσεις το κοινό σου από το μηδέν.
Η καλύτερη τακτική είναι να κάνεις μια ολοκληρωμένη έρευνα γύρω από τους ανταγωνιστές σου ώστε να εντοπίσεις πού βρίσκεται το κοινό τους. Εκεί θα βρίσκεται και το δικό σου κοινό, συνεπώς θα ξέρεις πού πρέπει να στοχεύσεις, έχοντας μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να χτίσεις την δική σου σχέση με το κοινό. Το να γνωρίζεις πού θα βρεις τους πελάτες σου είναι μόνο η αρχή. Το πώς θα τους κερδίσεις χρειάζεται δουλειά και σωστή στρατηγική.
Δες πως μπορείς να προβληθείς μέσα από το 11888 giaola!
Δώσε αξία στους πελάτες σου
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι πολύ σημαντικό να χτίζεις δυνατές σχέσεις με τους πελάτες σου. Και αυτό όχι μόνο για να τους αποκτήσεις αλλά και να τους διατηρήσεις.
Ένας αποτελεσματικός τρόπος για μια ανάπτυξη επιχείρησης, είναι να τους δώσεις αξία. Και λέγοντας αξία, εννοώ να τους προσφέρεις κάτι που θα τους ωφελήσει, χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα. Ανάλογα με την φύση της εταιρείας σου, αυτό που θα αποφασίσεις να τους προσφέρεις μπορεί να διαφέρει. Μπορεί να είναι από έκπτωση, προσφορά, δωρεάν προϊόν, ακόμα και μια επιπλέον υπηρεσία που θα τους κάνει να χαρούν, να σκεφτούν θετικά για το brand σου και φυσικά θα επωφεληθούν.
Ανέπτυξε την αρχή της ανταποδοτικότητας, υλοποίησε συστήματα ιογενούς μάρκετινγκ (referral marketing ή word-of-mouth) και βάλε τους πελάτες σου να συστήσουν άλλους πελάτες δίνοντάς τους κάποια κίνητρα. Εταιρείες όπως το Dropbox ή το product hunt εφαρμόζουν αντίστοιχες τακτικές με τεράστια επιτυχία.
Αύξησε τα κανάλια της digital παρουσίας σου
Ακόμα και αν η επιχείρησή αφορά κατάστημα ή γραφείο με φυσική παρουσία, είναι δύσκολο να κάνεις ανάπτυξη επιχείρησης χωρίς digital παρουσία.
Δημιούργησε ένα εύχρηστο, ευπαρουσίαστο και παράλληλα λειτουργικό website (αν έχεις ήδη, βεβαιώσου ότι πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις). Εκεί, οι πελάτες ή οι υποψήφιοι πελάτες θα μπορούν να πάρουν όλη την απαραίτητη πληροφορία για εσένα και την επιχείρησή σου. Ακόμα καλύτερα, θα είναι να μπορούν να κάνουν την αγορά τους ηλεκτρονικά.
Τα social media είναι ένας ακόμα αποτελεσματικός τρόπος να αναπτύξεις digital παρουσία. Επιπλέον, μπορείς να στοχεύσεις σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό που δεν γνώριζε μέχρι σήμερα για σένα και την επιχείρησή σου. To Messenger ή το κάθε είδους εργαλείο chat μπορεί να αναπτύξει/υποστηρίξει μια προσωποποιημένη επικοινωνία με τους πελάτες. Μέσα από αυτό, μπορούν να ολοκληρώνονται συναλλαγές ή αγορές προϊόντων
Παράλληλα, μην ξεχάσεις να καταχωρίσεις τα στοιχεία της επιχείρησής σου σε έναν μεγάλο επαγγελματικό οδηγό. Έτσι, θα δημιουργήσεις ένα πιο αναλυτικό προφίλ. Η εμπειρία μας έχει δείξει, πως όσο πιο πολλά στοιχεία μπορεί ο ενδιαφερόμενος πελάτης να βρει για εσένα στο προφίλ σου, τόσο πιο πιθανό είναι να σε επιλέξει από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές σου.
Δες πως μπορείς να προβληθείς μέσα από το 11888 giaola!
Βρες τι είναι σημαντικό για το κοινό σου
Ανεξάρτητα από το πώς κινείται η οικονομία, οι άνθρωποι πάντα θα καταναλώνουν υπηρεσίες και προϊόντα που είναι σημαντικά για αυτούς.
Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι θεωρεί το κοινό που στοχεύεις, σημαντικό. Προσπάθησε να κάνεις ξεκάθαρη τη σύνδεση μεταξύ της αγοράς που κάνουν και του κέρδους που θα έχουν από αυτή.
Να θυμάσαι, ότι ο καλύτερος τρόπος να χτίσεις ένα κοινό από πιστούς πελάτες, είναι να τους κάνεις να δουν το προϊόν ή την υπηρεσία που τους προσφέρεις, ως ένα μέσο που θα διευκολύνει την ζωή τους.
Μην φοβάσαι να επενδύσεις σε ανάπτυξη επιχείρησης
Ακόμα και σε περιόδους κρίσης, με περιορισμένο budget, μην φοβάσαι να επενδύσεις στην επιχείρησή σου. Η δημιουργία ή η βελτιστοποίηση του website σου, η διαφήμισή σου, η καταχώρισή σου σε επαγγελματικό οδηγό και όσα αναφέρονται παραπάνω και βοηθούν στην προβολή και τον εκσυγχρονισμό σου. Αυτές είναι μικρές ή μεγαλύτερες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν για να ξεχωρίσεις από τον ήδη αυξημένο ανταγωνισμό.