Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι μία από τις αγαπημένες πολλών ανθρώπων… από αυτούς δεν εξαιρούνται και οι digital marketers! Για όσους έχουν να δημιουργήσουν και να τρέξουν εορταστικές καμπάνιες με πληρωμένη διαφήμιση στο ίντερνετ, η περίοδος αυτή είναι από τις πιο γεμάτες αλλά και απαιτητικές.
Ο λόγος; Πολύ απλά γιατί αυτή την περίοδο όλοι, μα όλοι, τρέχουν πληρωμένες διαφημίσεις, χρησιμοποιώντας παρόμοιες λέξεις – κλειδιά. Σκοπός τους είναι να φτάσουν όσο το δυνατόν πιο ψηλά στις αναζητήσεις της Google. Το αποτέλεσμα είναι ο ανταγωνισμός να είναι πολύ υψηλός και τα budget των διαφημίσεων να παίρνουν φωτιά.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει οι καμπάνιες σου να είναι σχεδιασμένες πολύ προσεκτικά ώστε να μην καταλήξεις να σπαταλάς το budget σου σε ενέργειες που δεν αποδίδουν.
Πώς θα το κάνεις αυτό; Ακολουθώντας τον παρακάτω οδηγό!
Σιγουρεύσου ότι οι PPC λογαριασμοί σου λειτουργούν αποτελεσματικά
Οι επιτυχίες και οι αποτυχίες πολλών επιχειρήσεων επηρεάζονται από αυτή τη μικρή χρονική περίοδο του έτους. Με την πλειοψηφία των πελατών να ψάχνουν μανιωδώς για ιδέες και δώρα και όλους τους διαφημιστές να ρίχνουν μεγάλα ποσά σε διαφήμιση στο ίντερνετ, μόνο ένα πράγμα θα πρέπει να έχει σημασία… η αποτελεσματικότητα! Με τον ανταγωνισμό να έχει ανέβει κατακόρυφα την εορταστική περίοδο, είναι σημαντικό να ξέρεις ότι οι PPC λογαριασμοί σου είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν όσο αποτελεσματικά χρειάζεται, ώστε να μην ξοδευτούν τα χρήματά σου άσκοπα.
Παράγοντες Αποτελεσματικότητας
Υπάρχουν πολλοί παράμετροι για να πεις ότι ο λογαριασμός σου έχει επιτυχία. Όταν μιλάμε για αποτελεσματικότητα, συνήθως εστιάζουμε στους παρακάτω παράγοντες:
- Τι δούλεψε καλύτερα πέρυσι;
Είναι πραγματικά κρίμα να κάνεις τόσο κόπο και τόση δουλειά κάθε χρόνο όταν τρέχεις εποχικές καμπάνιες και μόλις περάσει η περίοδος που τις τρέχεις να ξεχνάς τα πάντα και να συνεχίζεις. Πάρε μαθήματα από τις προηγούμενες χρονιές, επεξεργάσου και χρησιμοποίησε ξανά τα keywords και τις τακτικές που σου απέδωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα. Παράλληλα, άσε στην άκρη εκείνα που δεν φάνηκαν να λειτουργούν. - Μείωσε τις σπατάλες
Το search volume προβλέπεται να αυξηθεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ο ανταγωνισμός για τις πρώτες θέσεις της google είναι σίγουρα υψηλός. Το κλειδί για την επιτυχία είναι να σιγουρευτείς ότι το budget σου δεν καταναλώνεται πολύ γρήγορα και ότι έχεις καλό ROI. Παράλληλα, αναζήτησε και εστίασε στα σημεία που γίνεται η μεγαλύτερη «σπατάλη» του budget σου.
Ορισμένα από τα πιο βασικά σημεία που πρέπει να προσέχεις είναι:
- Απόδοση ανά συσκευή
- Απόδοση ανά ώρα κάθε ημέρα της εβδομάδας
- Μη αποδοτικά keywords
- Κανάλι
- Δημογραφική ομάδα
- Δείκτη ποιότητας και θέση (ad position)
- Περιοχή χρήστη
Περιορίζοντας τις σπατάλες του budget και φτάνοντας τους στόχους σε CPA/ROI στα παραπάνω, θα ενισχύσει σε σημαντικό βαθμό την απόδοσή σου την περίοδο των Χριστουγέννων. Επιπλέον, θα είσαι σίγουρος ότι προβάλλεσαι στο κοινό που είναι περισσότερο πιθανό να σου αποφέρει έσοδα.
Προώθησε τα προϊόντα που πραγματικά θα αναζητάει ο κόσμος
Το να στήσεις το site σου με τις αρχές του SEO, δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Ειδικά αν ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται να αναζητήσει το προϊόν σου. Ειδικά όταν μιλάμε για την εορταστική περίοδο και εποχικά προϊόντα, είναι πολύ σημαντικό να προωθείς τα κατάλληλα προϊόντα ακριβώς την ώρα που ο κόσμος τα χρειάζεται και τα αναζητά.
Χρησιμοποίησε τα κατάλληλα εργαλεία όπως το Google Trends και το Keyword Planner. Αυτά τα εργαλέια βοηθούν στο να δεις τι αναζητάει ο κόσμος περισσότερο την κάθε χρονική στιγμή. Αν οι ανταγωνιστές σου χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία, πρέπει να το κάνεις και εσύ, αλλά πρέπει να το κάνεις καλύτερα!
Μέτρα αντίστροφα μέχρι το τέλος των προσφορών σου
Ένας πολύ απλός τρόπους να αυξήσεις τις Χριστουγεννιάτικες πωλήσεις σου είναι να χρησιμοποιήσεις διαφήμιση στο ίντερνετ που μετρά αντίστροφα. Για παράδειγμα, λέγοντας «2 μέρες απομένουν», «5 ώρες απομένουν» κλπ, αντίστοιχα κάθε φορά. Όλα αυτά δημιουργούν μια αίσθηση επείγουσας ανάγκης και μπορούν να εκτοξεύσουν τα click-through και τα conversion rates. Φυσικά όλο αυτό έχει νόημα να γίνει εφόσον πράγματι πλησιάζουν οι ημέρες που λήγουν οι προσφορές σου, αφού κανένας δεν θα δώσει σημασία αν δει την διαφήμιση να γράφει «Απομένουν 28 ημέρες».
Διαφοροποιήσου
Ένα από τα πιο σημαντικά tips για την εορταστική περίοδο όταν θέλεις να ξεχωρίσεις, είναι να διαφοροποιηθείς από τους υπόλοιπους! Βασική προϋπόθεση για αυτό είναι να γνωρίζεις καλά τι κάνει ο ανταγωνισμός σου. Έτσι θα ξέρεις ποια είναι τα σημεία που μπορείς να διαφέρεις. Προφανώς όταν θέλετε να προωθήσετε παρόμοια μηνύματα και προϊόντα θα έχετε σημεία επαφής. Αλλά να ξέρεις ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να ξεχωρίσεις είτε με τη στρατηγική σου είτε με το copy σου.
Χρησιμοποίησε το copy για προκαλέσεις συναισθήματα
Όπως και στις περισσότερες digital marketing καμπάνιες, έτσι και στις Χριστουγεννιάτικες, η επιτυχία εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από το κείμενο που θα χρησιμοποιήσεις, δηλαδή το copy. Στις Χριστουγεννιάτικες καμπάνιες όμως, έχεις ένα μεγάλο πλεονέκτημα… μπορείς να δημιουργήσεις πιο εύκολα ευχάριστα συναισθήματα στο κοινό σου!
Τα Χριστούγεννα ο κόσμος είναι σε διάθεση αγορών, οπότε υπάρχει πιο θετική διάθεση απέναντι στα διαφημιστικά μηνύματα που εμφανίζονται. Φυσικά όταν μιλάμε για digital marketing, καταλαβαίνουμε ότι αυτά τα μηνύματα μπορούν να πάρουν μεγάλη έκταση και να δυναμώσουν το brand μας. Συνεπώς, όταν οργανώνεις τις Χριστουγεννιάτικες καμπάνιες σου είναι καλό να μπαίνεις για λίγο στην θέση του καταναλωτή και να σκέφτεσαι, τι είναι αυτό που θα ήθελες να δεις και να αισθανθείς όταν κάνεις τις εορταστικές αγορές σου; Όταν βρεθείς στην απέναντι πλευρά, τότε θα είσαι έτοιμος να δημιουργήσεις πιο στοχευμένες καμπάνιες και πιο ισχυρά και αποτελεσματικά μηνύματα!